I baktagen

Sög lite i bakningsmagen, så det blev lite brödbak så här på kvälls (nästan natt) kvisten. Hittade ett timjan och olivbröd på Arlas hemsida. Men jag hade inga oliver så det blev utan, men med la till lite krossade linfrön och solrosfrön istället. Gott smakade brödet iaf (tjuvsmaka lite när det precis kommit ut.)

Receptet hittar ni här

 

Imorgon kommer Lina på besök så då ska vi kalasa på brödet till vår lilla mini brunch. Sedan bär det iväg BVC och andra gången baby-massage. Jag hoppas Isolde gillar det. Förra gången var hon väldigt vaken under massagen och sa inte så värst mycket, men sedan sov hon jätte länge medan jag undersökte affärerna Skärholmen.


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Sofie!

Jag har det bra här i Kanada! :) ...fast jag saknar "vanlig" jäst, har inte hittat det här. Så jag har inte bakat bröd sen jag åkte från Sverige!! :o

Jag blir helt klart avunsjuk när jag ser bilderna på dina limpor!!

Hoppas att livet är så bra för dig och din lilla familj som det verlkar när man läser på bloggen!? :)

Ha det!

/Karin

2010-03-10 @ 04:09:54
URL: http://karinikanada.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0