Se upp där nere!

Varning!
Nedan är inte någon söt bild eller historia om min dotter eller busiga katter, inte heller några fina bilder på vad jag lyckas pyssla ihop i helgen. Utan ett par rätt trista rader om hur nervös jag är för en flytt... Jupp nu vet ni och ni kan ju inte säga att ni blivit varnade.
Då var det bestämt, inom en snar framtid lämnar vi Sveriges huvudstad för att pröva våra vingar på västkusten och Göteborg. Det är bara packa ner hela vårt hem, hitta lägenhet, hyra ut gammal lägenhet, flytta ner alla saker, packa upp... kvar, små saker... bagateller... Har jag nämnt att jag är stressad, har fjärilar i magen, önskar lite mer ordning och struktur. Och juste gärna någonstans att bo där nere.

När jag tänker på det blir jag rätt svettig i handflatorna, men missförstå mig inte för på samma gång ser jag fram emot det och tycker det ska bli väldigt spännande och kul! Ett nytt äventyr för min lilla familj. Det blir väl en hel del blandade känslor när man ska lämna ett ställe man bott på hela sitt liv. Men som någon klok i min närhet sa; Stockholm finns förhoppningsvis kvar om ni ångrar er ;) Och det tror jag det gör om inget oväntat och drastiskt sker.
Nu önskar jag mig bara att SJ tar sig i kragen och inser att alla inte är rika och vill lägga tusen spänn på en tågbiljett.

Kommentarer
Postat av: Emelie B

Det kommer bli jättebra gullet! Värsta spännande att ni bara bestämde er för att flytta dit! jag tror inte alls du behöver oroa dig särskilt mycket, ni har ju löst så mycket andra situationer galant! Bara att få ett barn att växa!



Du behöver nog mer oroa dig över hur vi andra ska klara oss utan er. Men jag förväntar mig en lika stående inbjudan till Sveriges baksida som dess framsida ;)



Kram gullet!

2010-08-25 @ 19:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0