v38! Det firas med massor av lussebullar

Idag har jag gått 38+0. För den som inte kan veckor betyder det att det är nu två veckor till planerat födelsedatum. Men antagligen kommer jag väl som dom flesta förstföderskor gå över tiden. Känns tråkigt, orkar inte vänta vill ha bebis nu!

Det är också två veckor kvar till julafton så jag tänkte att jag skulle baka lite lussebullar. Och när jag ändå höll på tänkte jag att jag gör väl två satser på en gång. Om man är lite smart ska man innan man börjar baka tänka över det lite. Tex vad har jag för stora bunkar där två satser får plats? Hur ska hela den här stora degen röras och sedan knådas runt? äger jag ens en kavel? Och sedan kan man se över sig själv; är jag gravid? hur mycket orkar jag egentligen?
Nu missade jag alla dom där punkterna helt. Men fyrtielva olika bunkar lite tålamod och en glasflaska räddade mitt bak, så ett gäng bullar och längder tog sig helskinade ur ugnen tillslut. Men nu orkar jag nog inget mer idag.

min lilla deg

 

kavel?

 

lussebullar

 

lusselängder




Kommentarer
Postat av: systeryster

vilka smaskiga bullar! en sån där längd får du ta med på söndag :P

2009-12-10 @ 23:06:23
Postat av: lina

snacka om att ligga i:D

2009-12-11 @ 08:32:20
URL: http://luckywednesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0