Snökaos och en vecka kvar till beräknad födelse

Snökaos och sl's busstrafik i stor del av Stockholms förorter går inte alls. Då ska såklart jag ut till affären, för jag måste ju såklart köpa dom där ingredienserna till just det där julgodiset. När det var plusgrader och inte en gnutta snö kunde jag lugnt ligga en hel dag på sofflocket. Men idag, då det dessutom är exakt en vecka kvar till beräknat födelsedatum (tjock som en flodhäst) och massor av snö ska jag ut. Det är inte så långt till affären, det tar i vanligt väder för en normal människa 20-30 min enkel väg. Det tog det inte för mig :). På vägen hem börjar jag fundera om jag svängt fel någonstans för en Stockholmsförort känns det inte som jag hamnat i.

utanför vår lägenhet

 

knäpp men glad gravid-tomte

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0